dimarts, 2 de gener del 2018





LA MILLOR EDAT ÉS LA NOSTRA

CARTES AMB ESTRATÈGIA -LLIÇÓ 9
Tema a treballar de la pregunta "estrella". 
Epistolari Joan Sales-Mercè Rodoreda



“Tothom vol ser jove, quan en realitat la millor edat és la nostra, que és l’edat en que ja hem après”

a escoltar-nos pausadament el pensament  i el  cos; el primer, per posar seny en els fets i els sentiments, que abans se’ns desbocaven; el segon, perquè aquest cos que és el que ens permet de viure, de fer camí, ens va cobrant peatge amb les limitacions que ens va imposant i podem ajudar-lo en la seva evolució perquè la faci de la manera més harmoniosa  possible.

He après un munt de coses, que de fet m'han configurat, observant i escoltant, obrint bé els ulls -de vegades entre boires de tota mena- els ulls de tots els sentits, i he arribat a concloure, que si bé he après, no sempre ha estat en positiu, per la qual cosa també he hagut de fer, i faig  constantment, l’exercici de desaprendre buscant l’equilibri que faci de mi,  com  ésser humà, un individu social  el més acceptable possible.
L'altra, és important. (La Montse)
Compartir, és important. (L'Alba)

He après que com individu no és bo de sentir-me sol, però que sóc u entre tothom. 
Que pertanyo a un bocí de món que em dóna identitat.
Que una bona companyia i una bona conversa són regals valuosíssims. 
Que sóc mare per sempre, i que els fills no em pertanyen.
Que l’autocrítica és bona, però que hi puc posar, malauradament, raons que la desvirtuen.
Que estimar és més important que ser estimat, encara que ser estimat és l’aliment que més necessito.
Que sóc fràgil en molts aspectes.
El llega l'àvia fa més d'un segle.
Que la bellesa sempre em corprèn.
Que l’espiritualitat em transporta.
Que un bon llibre fa una inestimable companyia.
Que un somriure acaricia.
Que la bona educació i el respecte fa sempre la vida més amable.
Que l’altre sempre pot aportar alguna cosa.
Que,  anar, en lloc d’esperar que vinguin, pot acostar posicions distanciades, i que és molt millor enriquir la vida bastint  ponts. 
 Que...

Estàtues sense cap, de Manuel Forcano. Una estona de bona companyia.

Poema "La bellesa"

S’enamoren encara els meus ulls
de la bellesa nua, res no interfereix
la seva contemplació,
la crida dels meus sentits:
un somriure que no em pertany 
i la flor discreta que en un gerro                       
està esperant la mà que se l’endugui;              
la llum del dia damunt d’un gra de sorra                                                         
o d’una fulla d’heura
que entapissa la tanca d’un jardí;
el borralló de neu  que s’ha aturat
Bosc de Florejacs en estat pur.
al vidre de la finestra,
-fíbula fràgil del mantell hivernal-;
la taca blanca entre el blat,
que pel maig rosseja,  delatant
el pas d’una jove guineu camí del cau;
la nit serena amb un mar d’esfilagarses
i una mare que fraseja
bressoles pel seu infant.
Quanta bellesa en la pell tibant d’un cos jove
o en el gest sorprès, delerós, dels amants sense brides que no saben que té ulls el món!
Sento, mentre el sol d’aquest matí de diumenge
em bat a les espatlles
i unes veus corals refilen Stravinsky,
que tot està bé, aquí, dintre meu,
si no fos per aquest buit
que intermitentment fa presència.
La bellesa, però, i malgrat tot, sempre hi és,
bàlsam gratuït, i arreu se’m manifesta.
I, no us esborroneu, jo sóc així,
vaig contemplar-la fins i tot
en la pau definitiva, sacra,
del cos sense vida que un dia em va estimar.


Glòria Judal
Poemes, text i fotografies.
                                                                                                                Flors efímeres,
                                                                                                         meravelleu-me sempre.
                                                                                                         Perquè vosaltres aleneu,
                                                                                                                    el món, és.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada